Методичні рекомендації по роботі з електронним навчальним курсом

Електронний навчальний курс (ЕНК) з дисципліни «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів» розроблений для підготовки доктора філософі зі спеціальності 202 «Захист і карантин рослин».

Навчальним планом на дисципліну “Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів” передбачено лекцій – 20 год., практичних робіт – 30 год., самостійна робота – 100 год., що в сумі становить 150 годин (5,0 кредити ECTS). Контроль знань – екзамен.

         Перевагою ЕНК є представлення навчального матеріалу з дисципліни в дидактично уніфікованому й формалізованому вигляді та надання можливості студентам використання його у будь-якому місці і у будь-який час незалежно від форми навчання студента. Робота ЕНК «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів» організована на навчально-інформаційному порталі на основі використання платформи дистанційного навчання Moodle (Modular Object Oriented Distance Learning Environment) за адресою: https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=4954

         За допомогою цієї системи здобувач може дистанційно, через Інтернет, відкрити електронний навчальний курс «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів», ознайомитися з його структурою з навчальним матеріалом, який представлений у вигляді різнотипних інформаційних ресурсів (текст, відео, презентація, електронний посібник), виконати завдання та відправити його на перевірку, пройти електронне тестування.

         ЕНК «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів» складається з таких структурних елементів:

         Візитка курсу (наведена стисла інформація про електронний курс та його авторів, кафедру, спеціальність), курс та семестр навчання, кількість кредитів ECTS та рівень доступу до курсу. Вказана інформація розміщена в опції “Анотація курсу” в параметрах курсу. Візитка є єдиною частиною електронного курсу, доступ до якої є необмеженим. Усі інші складові доступні тільки для зареєстрованих на курс слухачів.

         Загальна інформація про курс:

         - Силабус. У силабусі зазначається мета та завдання вивчення курсу «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів», передумови вивчення курсу (знання, які здобувач повинен мати до початку вивчення курсу), його зміст, у якому відображаються назви тем кожного модуля з анотаціями, кількість годин на вивчення кожного модуля.

Зазначається, щоздобувач  буде знати та вміти після проходження курсу. А також зазначаються, які компетенції формуються під час вивчення дисципліни та програмні результати навчання. 

            Крім того, силабус містить такі елементи:

         - Структура дисципліни. Відображає таблицю з логічною послідовністю проведення лекційних та лабораторних занять, а також виконання студентами завдань для самостійної роботи.

         - Критерії оцінювання результатів навчання. Містить інформацію щодо системи оцінювання навчальних досягнень студентів з дисципліни, як поточних, так і підсумкових. З кожного модуля вказується розподіл балів за виконання завдань та шкала оцінювання. Оцінка за кожен модуль враховує три складові: засвоєння теоретичного матеріалу, вміння практично застосовувати отримані знання та успішність виконання завдань, винесених на самостійне опрацювання.

         - Друковані та Інтернет-джерела. У цьому ресурсі наводяться основні, додаткові друковані джерела з дисципліни «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів» та Інтернет-ресурси.

         - Термінологічний  словник (глосарій) подано окремим ресурсом. Містить основні терміни навчального курсу «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів» та їх визначення.

         − Теоретичний навчальний матеріал. Містить обов’язкові навчальні ресурси: 1) структуровані електронні матеріали, зміст яких відображає логіку навчання за курсом і надає здобувачу теоретичні відомості з модуля у повному обсязі; 2) мультимедійні презентації лекцій, 3) додаткові електронні навчальні матеріали: електронні конспекти лекцій; відео матеріали; довідкові та нормативні документи.

         − Практичні роботи. У матеріалах курсу відображено перелік лабораторних робіт у вигляді окремих ресурсів. До кожної роботи сформулювана мета та завдання, які забезпечують формування вмінь та навичок, необхідних для засвоєння теми, надані методичні рекомендації з їх виконання, форма подання результатів виконаної роботи, критерії оцінювання кожної роботи, список завдань які потрібно виконати здобувачами.

         Практичні роботи, для виконання яких необхідно спеціальне обладнання та реальні об’єкти, виконуються в аудиторних умовах, про що зазначається при формулюванні завдання. Навчально-методичні матеріали з практичних робіт прикріплено у файлах різних форматів та завдань. Результат виконання лабораторної роботи здобувачі надсилають в електронній формі до навчального порталу та захищають усно. Після перевірки та оцінювання виконаних завдань бали виставляються у журнал оцінок.

         − Завдання для самостійної роботи. У ЕНК розміщено додатковий теоретичний матеріал, завдання для самостійного виконання та методичні матеріали, які забезпечать його якісне виконання здобувачами.

         Підсумкова атестація – наведено, контрольні запитання та підсумкове екзаменаційне завдання. Здобувачі послідовно опрацьовують, вивчають теоретичний навчальний матеріал та виконують лабораторні роботи. Після опрацювання матеріалу здобувачі проходять підсумковий тестовий контроль знань.

         Результати навчання студентів фіксуються у відповідних діяльностях з коротким поясненням суті зроблених помилок та знятих за це балів. Оцінки автоматично переносяться до журналу оцінок ЕНК «Фітопатологічний моніторинг сучасних агроценозів».


Остання зміна: вівторок, 10 січня 2023, 11:37