Л.р. 2 Робота у хмарному середовищі даних
РОБОТА У ХМАРНОМУ СХОВИЩІ ДАНИХ GOOGLE ДИСК
Google Диск – зовнішнє сховище даних, яке належить компанії "Google", що дозволяє користувачам завантажити та зберігати будб-які дані на серверах у хмарі і надавати доступ до них іншим користувачами в мережі Інтернеті.
Google-Диск пропонує своїм користувачам на початку 15 Гб об'єму пам'яті у хмарному дисковому просторі. Об'єм пам'яті використовується всіма сервісами Google, які пов'язані з обліковим записом користувача, як приклад: Google-Диск та його окремі компоненти, Google-Класрум, Gmail та ін.
Стартовий обсяг Google Drive, який надається безоплатно, рівний 15 ГБайт. Усі наступні тарифи є платними.
Із особливостей функціоналу варто відзначити інтеграцію з іншими додатками Google, як от редактори Google Диска (Документи, Таблиці, Презентації, Малюнки, Форми) Також в Google Диск передбачена функції перегляду й редагування файлів офлайн та резервного копіювання – за замовчуванням зберігаються всі зміни, які внесені за останні 30 днів. Інтерфейс веб-управлінням хмарним сховищем досить зручний і функціональний.
Створені інформаційні ресурси та досвід їх використання дали підґрунтя щодо підготовлення відповідних інструктивних матеріалів для користувачів.
Хмарне сховище Google Диск дає можливість:
• структурувати велику кількість накопиченої інформації в процесі пошуку й аналізу літератури за темою дослідження та власних напрацювань наукових-педагогічних
працівників;
• швидко синхронізувати інформацію, яка надходить із різних джерел та зробити її доступною для кожного учасника науково-дослідної теми незалежно від місця його перебування;
• спільно редагувати документи (створення концептуальних моделей, робота над нормативними документами та положеннями тощо);
• мережевий збір інформації від багатьох користувачів;
• надавати доступ різних рівнів до кожного окремого документа на диску (закритий від усіх, відкритий за посиланням, загальнодоступний, доступний певному колу користувачів, можливість скачування);
• інтеграцію матеріалів диску з іншими сервісами, вільне поширення будь-яких матеріалів за допомогою віджетів та кодів впровадження;
• розміщувати документи різних типів: для спільного використання (звіти, статті, матеріали, дайджести тощо), документи-шаблони (документи певної структури), для ознайомлення (інформування щодо появи інноваційних розробок, участі у наукових заходах тощо), до виконання (розпорядження, накази, плани роботи тощо).
Google Диск – хмарне сховище для зберігання файлів і роботи з ними. Після простої процедури реєстрації педагог може працювати з будь-якими файлами з будь-якого пристрою навіть й при відсутності інтернету. Створювати документи в браузері можна без встановлення спеціальних програм: середовище Google Диску містить редактори для створення та редагування текстових документів, презентацій, електронних таблиць, зображень, карт тощо. Дозволяє організувати ефективну взаємодію всіх учасників освітнього процесу, спланувати спільну роботу.
Характеристика об’єктів Google Диску
Редактор для створення Google документів
Google Документи включають цілий набір зручних інструментів для редагування й оформлення документів. Можливість використання різних шрифтів, додавання посилань, зображень, малюнків й таблиць. Кілька користувачів можуть одночасно працювати над одним документом, після налаштування спільного доступу для редагування. Усі зміни відразу зберігаються автоматично. В історії змін можна завжди переглянути попередні версії документа, відсортовані за датою й автором.
Редактор Google Презентації дозволяє здійснювати візуальний супровід до навчальних занять, надають можливість представити нові ідеї через застосування різних тем, шрифтів, додавання відео, анімації. Зручним є можливість спільної командної роботи над спільною презентацією. Є можливість редагувати, переглядати презентації на будь-якому пристрої – телефоні, планшеті або комп’ютері без з’єднання з Інтернетом.
Усі зміни відразу зберігаються автоматично, в історії змін можна завжди переглянути попередні версії презентації, відсортовані за датою й автором. Google Презентації підтримують Chromecast Hangouts і AirPlay.
Редактор для створення Google таблиць
Редактор Google Таблиці надає можливість будувати кольорові діаграми і графіки. Вбудовані формули, зведені таблиці й умовне форматування дають змогу швидко та легко виконувати стандартні завдання та можливість створювати, редагувати та переглядати таблиці на будь-якому пристрої – телефоні, планшеті або комп’ютері, навіть без з’єднання з Інтернетом.
З доповненнями в Таблицях можна працювати результативно завдяки доповненню Стилі, з яким є можливість застосовувати різноманітні стилі щодо оформлення таблиць.
Google форми
Додаток Google форми зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній. Якщо ця функція не включена, ви можете відкрити меню «Відповіді» і переглянути короткий зміст.
Відповіді можна зберігати в таблиці або безпосередньо у формі. Таблиця дозволяє бачити їх у хронологічному порядку в міру надходження. У діалоговому вікні «Збереження відповідей» можна створити нову таблицю для запису відповідей і присвоїти їй будь-яку назву. Ви також можете встановити прапорець «Завжди створювати нову таблицю», якщо хочете зберігати відповіді на всі майбутні форми в таблицях.
Додаткові окремі можливості Google Диску для ефективної роботи
Зручним є функція прикріплення файлів з Google Диску при відправлені листів з поштової скриньки.
Є можливість зберігання будь-якої необхідної інформації, що знайдено через пошук браузеру Google Chrome за допомогою офіційного розширення під назвою «Зберегти на Google Диск».
Для організації роботи в офлайн-режимі, необхідна активація режиму для створення та редагування документу без з’єднання з інтернетом, яка здійснюється через налаштування в Google Диску, обрання офлайн-доступу.
Зручним є функція сканування документів за допомогою телефону з ОС Android, з отриманням сканованого варіанту файлу в форматі PDF, яке здійснюється через Google Диск на смартфоні із натиском кнопки з плюсом у правому нижньому куті та обранням функції
«сканувати».
Широкі можливості має користування функції Відеоплеєр на Google Диск, який налаштований на перегляд завантажених відео.
Цікава функція відновлення попередніх версій документів та відстежування змін, які вносять колеги в спільний документ у додатку Google Диск, можлива через вкладку Файл – Історія версій – Дивитися історію версій. У правій панелі міститься час внесених змін та доступна функція відновити одну з попередніх версій документу натиском кнопки «Відновити цю версію» у лівому нижньому кутку.
Зручним є функція набору тексту голосом, з телефона чи комп’ютера. У відкритому Google документі необхідно встановити курсор на місце, де ви необхідно написати замітку, натиском пункту Інструменти – Голосовий ввід – натискаємо іконку мікрофона та зробіть голосову замітку.
Широкі можливості об’єкти Google Диску мають для організації взаємодії учасників освітнього процесу в післядипломній освіті, вони дозволяють працювати в команді на дистанційному етапі навчання, а саме: активно обмінюватися творчими ідеями, одночасно працювати над спільними Google документами, проєктами, створювати спільні Google презентації, обговорювати в команді важливі ідеї професійного розвитку викладачів, користуватися спільними матеріалами, обмінюватися повідомленнями, коментарями, створювати власні електронні портфоліо, поширювати педагогічний досвід та освітні інновації на основі спільної взаємодії та роботі в команді.
Використання цифрових можливостей Google Диску в спільній діяльності набуває значного поширення в післядипломному процесі. Наприклад, використання командної або парної роботи з спільними Google документами (концепціями, програмами, проєктами тощо), розміщених куратором-тьютором на Google Диску, можливо за умови відкритого доступу в режимі редагування або пропонування.
Здобувачі освіти в онлайн-режимі можуть одночасно працювати над створенням спільних сучасних творчих проєктів у вигляді Google презентацій, надаючи один одному доступ для редагування, можливість доповнювати, розширювати спільні педагогічні ідеї, добирати приклади, доповнювати Google презентацій відео, ілюстраціями, діаграмами тощо.
Використання Google форм в освітньому процесі дозволяє швидко проводити опитування, тестування та миттєво отримати узагальнені результати у вигляді діаграм та Google таблиць.
Завдання:
Відповідно до наданих рекомендацій створіть наступні цифрові продукти:
— тест засобами інструментів Google Forms, призначений користувачів (тест автоматично зберігається на Диску та на сайті https://docs.google.com/forms;
— новий Google документ та відкрийте доступ для всіх у режимі редагування;
— за допомогою мобільного додатку Google Диск скануйте будь-який документ та збережіть його на власному Диску.
Звіт повинен містити.
1. Назва роботи.
2. Мета роботи.
3. Дані про автора.
4. Виконані пункти завдання.
5. Висновки.
Звіт завантажити у форматі *.pdf, при необхідності у коментарі до роботи під час завантаження вставити посилання на проєкт.
Відмінно виконана робота оцінюється в 20 балів.
15 балів - правильність проекту і чіткість оформлення.
10 балів - обґрунтування.
- 6 квітня 2022, 15:09
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла
Кернінг шрифтів
Видимість картинок
Інтервал між літерами
Висота рядка
Виділити посилання