Методичні рекомендації по роботі з курсом
Перевагою ЕНК є представлення навчального матеріалу з дисципліни Філософія науки в дидактично уніфікованому й формалізованому вигляді та надання можливості здобувачам вищої освіти ступеня доктор філософії (PhD) використання його у будь-якому місці і у будь-який час незалежно від форми навчання здобувача. Робота в ЕНК організована на навчально-інформаційному порталі за адресою: https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=3857
За допомогою цієї системи здобувач може дистанційно, через Інтернет, відкрити електронний навчальний курс, ознайомитися з його структурою з навчальним матеріалом, який представлений у вигляді різнотипних інформаційних ресурсів (текст, відео, презентація, електронний посібник), виконати завдання та відправити його на перевірку, пройти електронне тестування.
Візитка курсу (опис курсу), в якій наведена стисла інформація про електронний курс: спеціальність, освітній ступінь, семестр навчання, кількість кредитів ECTS, автори курсу, кафедра, коротка анотація та рівень доступу до курсу.
Загальна інформація про курс:
- Силабус (Робоча програма) Містить таблицю із загальними характеристиками ЕНК. Інформацію про викладача, Спосіб та години консультацій. У силабусі зазначається мета та завдання вивчення курсу, передумови вивчення курсу (знання, які студент повинен мати до початку вивчення курсу), його зміст, у якому відображаються всі назви тем поділені за модулями, кількість годин на вивчення кожної теми (сумарно кількість годин повинна дорівнювати запланованій кількості годин на цю дисципліну в освітній програмі). Також зазначається, які компетенції здобувач отримує в процесі проходження курсу. Інформація щодо системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів з дисципліни, як поточних, так і підсумкових. Базові друковані та інтернет-джерела для вивчення дисципліни.
- Методичні рекомендації по роботі з ЕНК. Представляє особливості вивчення саме цього ЕНК, інформацію про рекомендовану послідовність роботи з навчальними елементами
- Інформація про авторів ЕНК.
- Термінологічний словник. Містить основні терміни навчального курсу та їх значення.
- Оголошення/новини
- Журнал відвідування.
Загальна кількість модулів при вивченні дисципліни складає 2 модулі. Зміст кожного змістовного модуля включає матеріали:
- Містить обов’язкові навчальні ресурси:
- 1) структуровані електронні матеріали, зміст яких відображає логіку навчання за курсом і надає здобувачу теоретичні відомості з модуля у повному обсязі;
- 2) мультимедійні презентації лекцій,
- 3) додаткові електронні навчальні матеріали: електронні конспекти лекцій; відео матеріали; довідкові та нормативні документи.
- Семінарські роботи.
- У матеріалах курсу відображено перелік семінарських робіт у вигляді окремих ресурсів. До кожної роботи визначена мета та завдання, які забезпечують формування вмінь та навичок, необхідних для засвоєння теми, надані методичні рекомендації з їх виконання, форма подання результатів виконаної роботи, критерії оцінювання кожної роботи, список завдань які потрібно виконати здобувачам. Навчально-методичні матеріали з семінарських робіт прикріплено у файлах різних форматів та завдань. Оцінюється робота за наявністю прикріпленого завдання. Письмові та усні відповіді на запитання до семінарської роботи. Після перевірки та оцінювання виконаних завдань бали виставляються у журнал оцінок.
Методами навчання є способи взаємопов’язаної діяльності викладача зі здобувачами вищої освіти, що спрямовані на засвоєння останніми знань та набуття вмінь і навичок, що передбачені програмою дисципліни.
Під час навчального процесу використовуються такі методи навчання:
Залежно від походження інформації: словесні (розповідь, лекція, пояснення, діалог, дискусія, робота з першоджерелами та навчальними матеріалами), наочні (ілюстрування, демонстрація), практичні методи (вправи, написання самостійної роботи, підготовка авторських тез та публічний виступ на науково-практичних семінарах, участь в дискусіях, полеміках, обговореннях).
За характером навчально пізнавальної діяльності: пояснювально-ілюстративний, пошуковий (евристичний), дослідницький.
За ступенем керівництва навчальною роботою: самостійна робота без контролю викладача під час написання реферату/есе.
Вивчення програмного матеріалу та набуття професійних компетенцій здобувачами здійснюється у формі:
Лекцій – стрункий, логічно завершений, науково обґрунтований виклад викладачем проблем філософії науки, під час якого здобувачі вищої освіти пасивно сприймають матеріал. Водночас лекція передбачає встановлення зворотного зв’язку, тим самим активізуючи навчально-пізнавальну діяльність здобувачів вищої освіти.
Семінарів – здобувачі вищої освіти завчасно готуються до попередньо визначеної програмою теми та безпосередньо на занятті обговорюють винесені на обговорення питання та/чи тексти, дискутують, висловлюють власну дослідницьку позицію.
Семінарів-дискусій – здобувачі вищої освіти завчасно готуються до заняття, на якому мають можливість вільно обмінюватися думками на певну тему, дискутувати, аргументовано відстоюючи власні погляди чи дослідницьку позицію. Такі семінари формують вміння висловлювати власні думки, аргументовано відстоювати свої переконання, критично оцінювати власні погляди, толерантно та з повагою приймати інакомислення.
Презентацій – виступ перед аудиторією з метою представлення результатів самостійної роботи здобувача вищої освіти з опрацювання обраної теми, питання, завдання тощо з метою здобуття навичок публічного представлення результатів власного дослідження.
Публічної презентації наукових результатів – здобувачі вищої освіти мають можливість готувати тези доповідей та публічно презентувати їх на наукових семінарах, організованих кафедрою філософії та міжнародної комунікації. Публічне представлення наукових результатів сприяє розвитку навиків наукового письма, вміння зацікавлювати результатами власних наукових досліджень та дискутувати з науково-професійною спільнотою.
- Форми контролю:
Поточний контроль здійснюється під час проведення семінарських занять і має на меті перевірку рівня підготовленості здобувачів вищої освіти до виконання поставлених завдань.
Проміжна атестація проводиться після вивчення програмного матеріалу і має визначити рівень знань здобувачів вищої освіти з програмного матеріалу, отриманих під час усіх видів занять і самостійної роботи. Проміжна атестація здобувачів вищої освіти з курсу «Філософія науки» проводиться після опрацювання кожної теми у вигляді тестування. Тести до кожної теми розміщенні на ЕНК, вага яких у загальній оцінці за тему складає не більше 2-х балів.
Засвоєння здобувачем вищої освіти програмного матеріалу вважається успішним, якщо загальна оцінка за курс становить не менше, ніж 60 балів за 100-бальною шкалою.
Контрольні запитання розміщені у загальній інформації курсу дивитись тут
В разі виникнення питань при проходженні курсу, звертайтесь до викладача курсу через форум, або месенджер на Elearn.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла