Методичні рекомендації по роботі з курсом та Робоча програма
ЕНК з дисципліни «Критичне та креативне мислення» розроблений для підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії (PhD)
Перевагою ЕНК є представлення навчального матеріалу з дисципліни Критичне та креативне мислення в дидактично уніфікованому й формалізованому вигляді та надання можливості здобувачам вищої освіти ступеня доктор філософії (PhD) використання його у будь-якому місці і у будь-який час незалежно від форми навчання здобувача. Робота в ЕНК організована на навчально-інформаційному порталі за адресою: https://elearn.nubip.edu.ua/course/view.php?id=4887
За допомогою цієї системи здобувач може дистанційно, через Інтернет, відкрити електронний навчальний курс, ознайомитися з його структурою з навчальним матеріалом, який представлений у вигляді різнотипних інформаційних ресурсів (текст, відео, презентація, електронний посібник), виконати завдання та відправити його на перевірку, пройти електронне тестування.
Візитка курсу (опис курсу), в якій наведена стисла інформація про електронний курс: спеціальність, освітній ступінь, семестр навчання, кількість кредитів ECTS, автори курсу, кафедра, коротка анотація та рівень доступу до курсу.
Загальна інформація про курс:
- Силабус (Робоча програма) Містить таблицю із загальними характеристиками ЕНК. Інформацію про викладача, Спосіб та години консультацій. У силабусі зазначається мета та завдання вивчення курсу, передумови вивчення курсу (знання, які студент повинен мати до початку вивчення курсу), його зміст, у якому відображаються всі назви тем поділені за модулями, кількість годин на вивчення кожної теми (сумарно кількість годин повинна дорівнювати запланованій кількості годин на цю дисципліну в освітній програмі). Також зазначається, які компетенції здобувач отримує в процесі проходження курсу. Інформація щодо системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів з дисципліни, як поточних, так і підсумкових. Базові друковані та інтернет-джерела для вивчення дисципліни.
- Методичні рекомендації по роботі з ЕНК. Представляє особливості вивчення саме цього ЕНК, інформацію про рекомендовану послідовність роботи з навчальними елементами
- Інформація про авторів ЕНК.
- Термінологічний словник. Містить основні терміни навчального курсу та їх значення.
- Оголошення/новини
- Журнал відвідування.
Загальна кількість модулів при вивченні дисципліни складає 1 модуль. Зміст змістовного модуля включає такі матеріали:
- Теоретичний навчальний матеріал.
- Містить обов’язкові навчальні ресурси:
- 1) структуровані електронні матеріали, зміст яких відображає логіку навчання за курсом і надає здобувачу теоретичні відомості з модуля у повному обсязі ;
- 2) мультимедійні презентації лекцій,
- 3) додаткові електронні навчальні матеріали: електронні конспекти лекцій; відео матеріали; довідкові та нормативні документи.
- Семінарські роботи.
- У матеріалах курсу відображено перелік семінарських робіт у вигляді окремих ресурсів. До кожної роботи визначена мета та завдання, які забезпечують формування вмінь та навичок, необхідних для засвоєння теми, надані методичні рекомендації з їх виконання, форма подання результатів виконаної роботи, критерії оцінювання кожної роботи, список завдань які потрібно виконати здобувачам. Навчально-методичні матеріали з семінарських робіт прикріплено у файлах різних форматів та завдань. Оцінюється робота за наявністю прикріпленого завдання. Письмові та усні відповіді на запитання до семінарської роботи. Після перевірки та оцінювання виконаних завдань бали виставляються у журнал оцінок.
- Завдання для самостійної роботи.
Самостійна робота у формі написання реферату є обов’язковою складовою навчальної роботи. Здобувачі вищої освіти мають право самостійно обирати теми рефератів, попередньо узгоджуючи їх з лектором, або ж обирати одну з визначених програмою тем. Здобувачі вищої освіти повинні здати реферати на кафедру філософії та міжнародної комунікації не пізніше визначеної розкладом та лектором дати. Здобувачі, які не здали реферат, або отримали оцінку нижчу 20 балів, до екзамену не допускаються, оскільки їхня навчальна робота складатиме менше 60 балів.
Теми рефератів розміщені у загальній інформації курсу
- Методи навчання
Методами навчання є способи взаємопов’язаної діяльності викладача зі здобувачами вищої освіти, що спрямовані на засвоєння останніми знань та набуття вмінь і навичок, що передбачені програмою дисципліни.
Під час навчального процесу використовуються такі методи навчання:
Залежно від походження інформації: словесні (розповідь, лекція, пояснення, діалог, дискусія, робота з першоджерелами та навчальними матеріалами), наочні (ілюстрування, демонстрація), практичні методи (вправи, написання самостійної роботи, підготовка авторських тез та публічний виступ на науково-практичних семінарах).
За характером навчально пізнавальної діяльності: пояснювально-ілюстративний, пошуковий (евристичний), дослідницький.
За ступенем керівництва навчальною роботою: самостійна робота під керівництвом, проте без контролю викладача під час написання реферату.
Вивчення програмного матеріалу та набуття професійних компетенцій здобувачами здійснюється у формі:
Лекцій – стрункий, логічно завершений, науково обґрунтований виклад викладачем проблем філософії науки, під час якого здобувачі вищої освіти пасивно сприймають матеріал. Водночас лекція передбачає встановлення зворотного зв’язку, тим самим активізуючи навчально-пізнавальну діяльність здобувачів вищої освіти.
Семінарів – здобувачі вищої освіти завчасно готуються до попередньо визначеної програмою теми та безпосередньо на занятті обговорюють винесені на обговорення питання та/чи тексти, дискутують, висловлюють власну дослідницьку позицію.
Семінарів-дискусій – здобувачі вищої освіти завчасно готуються до заняття, на якому мають можливість вільно обмінюватися думками на певну тему, дискутувати, аргументовано відстоюючи власні погляди чи дослідницьку позицію. Такі семінари формують вміння висловлювати власні думки, аргументовано відстоювати свої переконання, критично оцінювати власні погляди, толерантно та з повагою приймати інакомислення.
Презентацій – виступ перед аудиторією з метою представлення результатів самостійної роботи здобувача вищої освіти з опрацювання обраної теми, питання, завдання тощо з метою здобуття навичок публічного представлення результатів власного дослідження.
Публічної презентації наукових результатів – здобувачі вищої освіти мають можливість готувати тези доповідей та публічно презентувати їх на наукових семінарах, організованих кафедрою філософії та міжнародної комунікації. Публічне представлення наукових результатів сприяє розвитку навиків наукового письма, вміння зацікавлювати результатами власних наукових досліджень та дискутувати з науково-професійною спільнотою.
- Форми контролю:
Поточний контроль здійснюється під час проведення семінарських занять і має на меті перевірку рівня підготовленості здобувачів вищої освіти до виконання поставлених завдань.
Проміжна атестація проводиться після вивчення програмного матеріалу і має визначити рівень знань здобувачів вищої освіти з програмного матеріалу, отриманих під час усіх видів занять і самостійної роботи. Проміжна атестація здобувачів вищої освіти з курсу «Філософія науки» проводиться після опрацювання кожної теми у вигляді тестування. Тести до кожної теми розміщенні на ЕНК, вага який у загальній оцінці за тему складає не більше 2-х балів.
Засвоєння здобувачем вищої освіти програмного матеріалу вважається успішним, якщо рейтингова оцінка його становить не менше, ніж 60 балів за 100-бальною шкалою. За таких умов від допускається до підсумкової атестації, що у формі екзамену.
Відповідно до «Положення про екзамени та заліки у здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії в Національному університеті біоресурсів і природокористування України» затвердженого вченою радою НУБіП України 24 травня 2017 року, протокол № 11, вивчення здобувачами вищої освіти дисципліни «Філософія науки» супроводжується поточним контролем та проміжною атестацією.
Контрольні запитання розміщені у загальній інформації курсу дивитись тут
Прозорість і зрозумілість критеріїв оцінювання освітньої і дослідницької роботи здобувачів вищої освіти - одна із найважливіших вимог до освітньо-наукових програм третього рівня вищої освіти.
Відповідно до Положення про підготовку здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у Національному університеті біоресурсів і природокористування країни, аспіранти навчаючись мають виконувати всі необхідні роботи, затвердженні робочою програмою з дисципліни "Критичне мислення".
Політика щодо дедлайнів та перескладання: | Дедлайни визначені в ЕНК. Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку. Перескладання тем відбувається із дозволу лектора за наявності поважних причин (наприклад, лікарняний, стажування або відрядження). |
Політика оцінювання самостійної роботи | Самостійна робота у формі написання реферату є обов’язковою складовою навчальної роботи. Здобувачі вищої освіти мають право самостійно обирати теми рефератів, попередньо узгоджуючи їх з лектором, або ж обирати одну з пропонованих ним тем. Реферати здають на кафедру філософії та міжнародної комунікації не пізніше 15 листопада. Здобувачі вищої освіти, що не здали реферат, або отримали оцінку нижчу 20 балів, до екзамену не допускаються, оскільки їхня навчальна робота менше 60 балів. |
Політика щодо академічної доброчесності: | Списування під час самостійних робіт, тестування та екзаменів заборонені (в т. ч. із використанням мобільних девайсів). Плагіат у рефератах аспірантів недопустимий. У разі виявлення у рефераті плагіату, робота повертається аспіранту для доопрацювання. |
Політика щодо відвідування: | Відвідування занять є обов’язковим, проте бали за нього не нараховуються. За об’єктивних причин (наприклад, хвороба, міжнародне стажування) навчання може відбуватись індивідуально (в дистанційній on-line формі за погодженням із деканом факультету) |
Оцінювання знань здобувачів вищої освіти відбувається за 100-бальною шкалою і переводиться в національні оцінки згідно з табл. 1 «Положення про екзамени та заліки у здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії в Національному університеті біоресурсів і природокористування України»
Рейтинг здобувача вищої освіти, бали | Оцінка національна за результати складання екзаменів заліків | |
Екзаменів | Заліків | |
90-100 | Відмінно | зараховано |
74-89 | Добре | |
60-73 | Задовільно | |
0-59 | незадовільно | не зараховано |
В разі виникнення питань при проходженні курсу, звертайтесь до викладача курсу через форум, або месенджер на Elearn.
Шрифти
Розмір шрифта
Колір тексту
Колір тла