Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

Сторінка:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  16  (Далі)
  Все

«

«Партизанський маркетинг»

орієнтований в основному на залучення уваги.



А

Адміністративно-відомча форма регулювання

передбачає пряме дотаційне фінансування відповідно до спеціальних законів.



Б

Бізнес-ангел

приватний інвестор, що вкладає гроші в інноваційні проекти (стар-тапи) на етапі створення підприємства в обмін на повернення вкладень та долю в капіталі(зазвичай блокуючий пакет, а не контрольний).


Бізнес-інкубатор

сприяння створенню малих інноваційних підприємств через доступ до різних видів ресурсів, а також надання різних видів послуг за пільговими цінами.


В

Венчурне фінансування

це пов'язана з підвищеним ризиком форма фінансування капіталу, за якої кредит надають не під відсотки, а під певну частку приросту капіталу чи під частку акціонерного капіталу майбутнього підприємства).


Вертикальний маркетинг

ґрунтується на логічності й послідовності мислення.



Винахід

результат науково-дослідницьких і дослідно-конструкторських робіт (НДДКР), що відображає принципово новий механізм, який може стати основою появи значної частини інновацій та інноваційних процесів і суттєво вплинути на розвиток НТП.



Винахідницький маркетинг

займається «пошуком і реалізацією можливостей на базі наявних потреб та ресурсів».


Виробничо-технологічні ресурси

являють собою сукупність виробничих і невиробничих приміщень, допоміжного виробництва, рухомого складу, під’їзних шляхів, сировини, основних і допоміжних матеріалів, палива, енергії, технічного і технологічного оснащення для виробництва інноваційної продукції.


Витратний підхід (підхід на основі активів)

заснований на припущенні, що вартість об’єкта інтелектуальної власності (ОІВ) дорівнює вартості витрат на його створення, доведення до робочого стану та амортизацію.


Відкриття

науковий результат, що вносить радикальні зміни в існуючі знання, розкриває досі не відомі закономірності, властивості та явища матеріального світу, істотно впливає на науково-технічний прогрес (НТП) і розвиток цивілізації, слугує джерелом винаходів.


Віоленти

орієнтуються на інновації, що здешевлюють виготовлення продукції, водночас забезпечуючи їй рівень якості, якого вимагає основна маса споживачів.


Віртуальний бізнес-інкубатор

це венчурна інвестиційна модель, метою якої є прискорена підготовка і швидке виведення на ринок інтернет-компаній і їх проектів.



Г

Географічне зазначення

це назва географічного місця, що використовується для позначення товару, який походить із цього географічного місця та має певні якості, репутацію або інші характеристики, в основному зумовлені характерними для цього географічного місця природними умовами чи людським фактором, а можливо й поєднанням цих природних умов і людського фактора.



Груповий творчий потенціал

це потенціал, сформований певним колективом людей, і його цінність набуває колективного характеру.


Д

Динамічний ризик

це ризик непередбачених змін вартості основного капіталу внаслідок прийняття управлінських рішень чи непередбачуваних змін ринкових або політичних обставин.



Дослідницький парк

здійснення інноваційних розробок лише до стадії технологічного нововведення.


Е

Екологічний ефект

полягає в зменшенні екодеструктивного впливу на довкілля та поліпшенні якості навколишнього середовища.


Економічний ефект

проявляється через пряму економічну вигоду від впровадження результатів інноваційної діяльності. Кількісно він проявляється через економію часу, зростання прибутку, зменшення витрат тощо.


Експлеренти («ластівки»)

це фірми, що спеціалізуються на створенні нових чи радикально змінених старих сегментів ринку.


Етнографічний маркетинг

полягає в тому, щоб застосувати знання і науково-дослідні методики в культурній антропології для вивчення споживчої поведінки.


Ефект в інноваційній діяльності

це кінцевий результат впроваджувальної діяльності в одному з економічних вимірах – матеріальному або грошовому, який може бути виражений через підвищення якості продукції; скорочення часу виробництва та обігу; вивільнення ресурсів тощо.



Ефективність

здатність приносити ефект, результативність процесу, проекту тощо, які визначаються як відношення ефект (прибутку)у, результату до витрат(використаного капіталу), що забезпечили цей результат.


Ефективність інновацій

величина, що визначається конкретною здатністю інновацій зберігати певну кількість трудових, матеріальних і фінансових ресурсів з розрахунку на одиницю створюваних продуктів, технічних систем, структур.



Ж

Життєвий цикл інновації

являє собою період від прийняття рішення про розробку нового продукту до закінчення його виробництва (продажів).


З

Залежна стратегія

коли дрібні підприємства виконують замовлення найбільших щодо виробництва нового продукту або виробничого методу


Захисна стратегія

спрямована на утримання позицій організації на ринку і попередження банкрутства.


Зовнішні джерела фінансування інноваційних процесів

це джерела, які отримують промислові підприємства зі сторони на умовах платності та строковості і можуть бути використанні на реалізацію інноваційного процесу.



І

Імітаційна стратегія

набуття нової технології через закупівлю ліцензій в інших. Це дешевше й надійніше, ніж власні розробки та витрати на нові винаходи.


Індивідуальний творчий потенціал

відноситься до конкретної людини і визначає її індивідуальну цінність для підприємницької структури.


Індустріальний парк

зосередження різного масштабу організацій, що працюють у схожих сферах народного господарства, де немає формального зв’язку з університетами і встановлених правил підтримки орендаторів площ


Інновації

це новостворені (застосовані) і (або) вдосконалені конкурентоспроможні технології, продукція або послуги, а також організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, що істотно поліпшують структуру та якість виробництва і (або) соціальної сфери.



Інноваційна діяльність

це діяльність, що спрямована на використання і комерціалізацію результатів наукових досліджень та розробок і зумовлює випуск на ринок нових конкурентоздатних товарів і послуг.



Інноваційна підприємницька діяльність

це особливий процес організації господарювання, оснований на постійному пошуку нових можливостей покращання техніко-технологічних факторів виробництва.



Інноваційна політика

це форма стратегічного керування, що визначає мету й умови здійснення інноваційної діяльності підприємства, спрямована на забезпечення його конкурентноздатності й оптимального використання наявного виробничого потенціалу.


Інноваційна політика підприємства

це процес пошуку та комплекс заходів, що забезпечать конкурентоспроможність підприємства у довготривалому періоді і включають у себе розробку інноваційної стратегії та рішення тактичних завдань щодо реалізації попиту споживачів на інноваційну продукцію.



Інноваційна стратегія

стратегія, націлена на передбачення глобальних змін а економічній ситуації пошукові масштабних рішень, спрямованих на зміцнення ринкових позицій і стабільний розвиток підприємства.


Інноваційний маркетинг

це діяльність на ринку нововведень, спрямована на формування або виявлення попиту з метою максимального задоволення запитів і потреб, що базується на використанні нових ідей щодо товарів, послуг і технологій, які найкраще сприяють досягненню завдань організації та окремих виконавців.



Інноваційний процес

це процес якісної зміни (модернізації) існуючих продуктів, методів, підходів, принципів або створення якісно нового продукту, методу, підходу, принципу у всіх сферах діяльності людини, що базується на використанні нових знань.


Інструменти (засоби) державного регулювання інноваційної діяльності

акти нормативно-правового або директивного характеру, які регулюють окремі аспекти інноваційної діяльності.



Інтелектуальні ресурси

включають різноманітні види нематеріальних активів (патенти, ліцензії, права на знаки для товарів і послуг, гудвіл, ноу-хау, торговельні марки, промислові зразки, раціоналізаторські пропозиції, комерційні таємниці).


Інформаційний потенціал

відображає інформаційну забезпеченість господарюючого суб'єкта, ступінь повноти, точності та релевантності інформації, необхідної для прийняття ефективного інноваційного рішення.


Інформаційні ресурси

складаються з баз даних, ЕОМ, комп’ютерних програм, які пришвидшують автоматичний обмін інформацією між учасниками інноваційного процесу.


К

Кадровий потенціал

виконує не лише забезпечувальну функцію, але й виступає головною креативною силою, характеризує можливості персоналу суб'єкта господарювання застосувати нові технології, реалізувати нові організаційні та управлінські рішення, розробляти нові банківські продукти.


Кадрові ресурси

характеризуються загальною кількістю працівників на підприємстві, їх структурним поділом за видами діяльності в інноваційному процесі, кваліфікаційним рівнем.


Комбіновані платежі

найпоширеніші та передбачають виплату ліцензіару ліцензіатом первинного фіксованого платежу до початку виробництва і збуту ліцензійної продукції з подальшою виплатою залишку розрахункової ціни ліцензії як роялті після того, як буде налагоджено виробництво ліцензійної продукції.


Комерціалізація об’єктів інтелектуальної власності

це взаємовигідні (комерційні) дії всіх учасників процесу перетворення результатів інтелектуальної праці на ринковий товар.



Комерційна таємниця

це технічна, комерційна, організаційна та інша інформація, яка здатна підвищити ефективність виробництва або іншої соціально доцільної діяльності, забезпечити інший позитивний ефект.


Комерційний ефект

це ефект, який одержується окремо розробником, виробником і споживачем нової техніки, обчислюють на окремих стадіях «життєвого циклу» нової техніки (стадії розробки, виробництва, експлуатації).


Комунікаційний потенціал

відображає наявність комунікаційних зв'язків, які вказують на рівень визначеності та ефективності взаємодії суб'єкта господарювання з елементами зовнішнього середовища.



Комутанти («миші»)

використовують інновації, створені іншими (як правило, віолентами), збагачуючи їх індивідуальними характеристиками, пристосовуючись до невеличких за обсягами потреб конкретного клієнта.


Краудфандінг

передбачає співпрацю людей, які об'єднують гроші чи інші ресурси для підтримки ідей, людей або організацій.


Креативний менеджмент

є процесом створення нової системи знань, умінь і навичок.


Креативний потенціал компанії

готовність компанії до ухвалення та реалізації креативних управлінських рішень.


Креативний процес

кілька послідовних етапів, що приводять до успіху в реалізації креативної ідеї, можливо, через значні проміжки часу.


Креативні управлінські рішення

це рішення у сфері управлінської діяльності, процес розроблення яких відрізняється творчим характером, а результати мають позитивні наслідки для колективу підприємства, його партнерів (зокрема споживачів) і суспільства загалом.


Креативність

реалізація творчої думки в традиційних сферах життєдіяльності, але нетрадиційними способами і в незвичайній формі.


Критерій

атрибут, на основі якого ідентифікують явище, дію, стан.


Культурно-етнічний ефект

побічний результат входження до нового способу життя постіндустріальної епохи, результат адаптації людей до стрімких змін, зумовлених нею.


Л

Латеральний маркетинг

застосовується як фактор, що впливає на складові комплексу «4Р». Він орієнтований на відкинуті потреби і бажання споживачів, тому передбачає створення товарів, про які споживачі навіть не думали.


М

Маркетингова інновація

це впровадження нового методу маркетингу, включаючи значні зміни в дизайні або упаковці продукту, його розміщенні, просуванні на ринок або в призначенні ціни.


Методи бенчмаркінгу

засновані на вивченні, аналізі й подальшому копіюванні елементів процесів успішних компаній, що займаються схожими видами діяльності. Претендентами на вивчення і копіювання їхнього успішного досвіду передусім є лідери-конкуренти.


Методи групової роботи

об’єднання різних технологій роботи в команді: метод мозкового штурму, метод групового розв’язання завдань і т. ін.


Методи державного регулювання інноваційної діяльності

прямі та опосередковані способи впливу органів державного управління на поведінку суб'єктів інноваційної діяльності з метою підвищення інтересу до створення, освоєння і поширення інновацій та реалізації на цій основі інноваційної моделі розвитку країни.



Механізм управління інноваціями

це сукупність методів, принципів, інструментів за допомогою яких здійснюється управління інноваціями як на державному рівні, так і на рівні підприємства.



Мотиваційний потенціал

характеризує узгодженість інтересів суб'єктів інноваційного процесу: розробників інновацій, виробників, постачальників сировини, торгових та збутових посередників, споживачів.



Н

Народногосподарський ефект

загальний ефект за умовами використання нової техніки, інших нововведень; обчислюють шляхом порівняння результатів за місцем використання нової техніки та усіх витрат на її розробку, виробництво і споживання.


Наступальна стратегія

полягає в завоюванні першого місця на ринку і передбачає швидкий розвиток організації: збільшення масштабів виробництва, освоєння нових товарів і послуг, вихід на нові ринки збуту), що базується на наступальному-ризиковому типі інноваційної політики (венчурні фірми), спрямованому на піонерне впровадження радикальних інновацій, створених фірмою.


Науковий ефект

проявляється у вигляді збільшення наукових, науково-технічних знань щодо закономірностей розвитку природи і суспільства.


Науковий парк

локальна територіальна інноваційна система, що спеціалізуються на проведенні фундаментальних та прикладних досліджень і розробок в області передових технологій у тісній співпраці із академічними установами та підприємствами.


Науково-дослідний потенціал

відображає наявність створеного резерву результатів науково-дослідних робіт, достатнього до генерації нових знань, спроможність проведення досліджень з метою перевірки ідей новацій та можливості їх використання у виробництві нової продукції.



Науково-дослідні ресурси

включають приміщення, устаткування науково-дослідних лабораторій та їх кадровий потенціал.



Невизначеність

це неможливість оцінки майбутнього розвитку подій як з погляду імовірності їхньої реалізації, так і через їхній вияв.


Нейромаркетинг

новітній спосіб впливу, що відкриває нові можливості, ґрунтуючись на фактах психології й фізіології, побудувати рекламну кампанію зі 100 % ефективністю.


Непрямі (опосередковані методи)

засоби регулювання інноваційного середовища за рахунок бюджетної та грошово-кредитної політики, системи законодавчих актів тощо.



Несистематичні ризики

спричинені дією факторів, які повністю залежать від діяльності суб’єкта господарювання.


О

Оборонна стратегія

це досить витратомістка стратегія щодо підвищення технічного рівня виробництва, впровадження досліджень і розробок якої не претендує на провідні позиції в певній галузі, а полягає в тому, щоб не відставати від інших у техніко-технологічному розвитку.


Організаційна інновація

це впровадження нового організаційного методу в діловій практиці підприємства, в організації робочих місць або зовнішніх зв'язків. Організаційні інновації можуть бути спрямовані на підвищення ефективності підприємства - за допомогою скорочення адміністративних витрат або оперативних витрат, підвищення задоволеності службовців станом своїх робочих місць (і тим самим продуктивності праці), розширення доступу до нетоварних активів (таких, як знання із зовнішніх джерел) або зменшення витрат на постачання.


Організаційно-управлінський потенціал

характеризує наявність сприятливих організаційно-управлінських умов для забезпечення інноваційної діяльності суб'єкта господарювання.



П

Патієнти («хитрі лиси»)

створюють інновації для потреб вузького сегмента ринку. Вони уникають конкуренції із великими корпораціями, вишукуючи недоступні для них сфери діяльності, надаючи товару унікальних властивостей.


Паушальний платіж

це виплата ліцензіарові визначеної зафіксованої в договорі суми ще до початку масового випуску ліцензійної продукції.



Підприємницька команда

об’єднання людей, які мають певну частку у власності підприємства, беруть активну участь у його управлінні та мають загальний підприємницький інтерес.


Податковий ефект

виявляється в економії готівкових коштів господарюючого суб’єкта завдяки комплексу податкових та інших пільг, що надаються виконавцям інноваційних програм.



Показники креативного менеджменту

індикатори, що визначають ступінь ефективності співробітників, які займаються висуванням і розвитком креативних ідей; фінансові показники, що характеризують результати реалізації креативних ідей, рівень їх впровадження.



Політика рестрикцій

передбачає визначення законом певних галузей чи об'єктів інноваційної діяльності, в яких обмежується чи забороняється використання іноземних інвестицій.



Політика сприяння

реалізується через встановлення фінансової підтримки та пільгового режиму оподаткування для пріоритетних галузей, окремих територій та інноваційних проектів.



Політичні ризики

обумовлені ризиком зміни державного устрою, частими змінами уряду, нестабільністю політичної влади, неадекватністю політичних рішень.



Порівняльний (ринковий) підхід до оцінки вартості прав на об’єкти інтелектуальної власності

допускає використання прийому порівняння продажів. Суть підходу полягає в порівнянні об’єкта, що оцінюється, з аналогічними за призначенням, якістю і корисністю об’єктами, вже проданими на аналогічному ринку.


Портфель об’єктів права інтелектуальної власності

це пакет патентів та інших охоронних документів, що захищають низку науково-технічних розробок, у рамках яких створено інноваційну продукцію.


Принципи формування інноваційної політики

норми, правила поведінки організації, що встановлюють взаємозв'язок між розвитком підприємства і напрямками його інноваційної діяльності.



Пріоритетні цілі

цілі, пов’язані з ростом та розвитком організації на базі активізації інноваційної діяльності, активне просування нових товарів та нових технологій на ринок, використання можливостей спеціалізації та диверсифікації виробництва.


Программно-цільова форма регулювання

це конкретне фінансування в рамках державних програм підтримки нововведень, створення системи держконтрактів та придбання тих чи інших товарів і послуг, надання пільгових кредитів фірмам, що розробляють і доводять до комерціалізації нові продукти.



Продуктова інновація

це введення у вживання (впровадження) товару або послуги, які є новими або значно поліпшеними за частиною їх властивостей або способів використання.


Промисловий зразок

це результат творчої діяльності людини в галузі художнього конструювання.



Процес

це діяльність організації, яка перетворює вхід на вихід і в такий спосіб створює цінність для споживача.


Процесна інновація

це впровадження нового або значно поліпшеного способу виробництва або доставки продукту.


Прямі методи регулювання

методи у вигляді централізованих державних капітальних вкладень в об'єкти загальнодержавного значення, розвиток державного сектору економіки, за допомогою яких держава безпосередньо втручається в економічні та інноваційні процеси.



Р

Раціоналізаторська пропозиція

визнана юридичною особою пропозиція, яка містить технологічне (технічне) або організаційне рішення в будь-якій сфері її діяльності.



Реінжиніринг

фундаментальний перегляд бізнес-процесів, радикальне перепроектування, спрямоване на досягнення суттєвого поліпшення основних показників їхньої ефективності.



Рентабельність інноваційної діяльності

показує який прибуток підприємство отримує з 1 вкладеної гривні в інновації.


Ресурсний ефект

відображає вплив інновацій на обсяг виробництва й споживання того чи іншого виду ресурсів. Він виявляється у вивільненні ресурсів на підприємстві.



Ризик

слід розглядати як наслідок прийняття рішень в умовах неповної, неточної і/або суперечливої інформації, тобто в невизначеності чи неповної визначеності.



Ринковий потенціал

характеризує рівень відповідності можливостей суб'єкта господарювання зовнішнім ринковим потребам.


Ринок інновацій

охоплює систему економічних відносин між споживачами інноваційної продукції чи послуг і суб’єктами пропозицій, тобто власниками інноваційної продукції, інформаційно-консультаційних послуг з приводу їх виробництва, придбання та їх використання.



Ринок наукових кадрів

це система навчальних, економічних, соціальних, правових та інформаційних сфер, відносин і взаємозв’язків, направлена на підготовку, підбір та забезпечення кадрами наукових та виробничих структур.


Ринок науково-технічної інформації

це тип економічних взаємозв’язків і відносин між виробниками та споживачами з приводу виробництва, придбання і використання інформації.


Ринок наукової продукції

це система відносин виробників та споживачів науково-технічної продукції.



Роялті

різновид платежів, який платить ліцензіат ліцензіару протягом усього терміну дії ліцензійного договору або як відсоток від суми прибутку, або суми обігу від випуску продукції, або диференційованої ставки за одиницю ліцензійної продукції.



С

Симбіотична форма бізнес-інкубатора

це об’єднання організацій, які в бізнесі мають різні цілі, але знаходять для себе користь від конкретного проекту.


Систематичні ризики

обумовлені дією багатьох загальних для всіх суб’єктів господарювання факторів.


Системно-креативне мислення

мислення, яке активізує креативність у процесі розв’язання наявних проблем і пошуку нових можливостей.


Сорт рослин

це окрема група рослин (клони, лінія, гібрид першого покоління, популяція) в рамках нижчого з відомого ботанічного таксона.



Соціальний ефект

полягає у створенні більш сприятливих умов для життєдіяльності суспільства в цілому та оцінюється через показники якості життя населення.


Соціальні цілі

цілі, спрямовані на підвищення заробітної плати робітників, покращання умов праці та підвищення соціальної захищеності.



Стабільності стратегія

полягає в підтримці існуючих розмірів підприємства і напрямків його ділової активності.


Статичні ризики

це ризики втрати реальних активів внаслідок завдання збитків власності, а також втрат доходу через недієздатність суб’єкта господарювання.



Стратегічне управління інноваційною діяльністю

полягає у прогнозуванні глобальних змін в економічній ситуації та пошуку і реалізації масштабних інноваційних проектів, спрямованих на забезпечення ефективного функціонування і розвитку організації у тривалій перспективі.



Стратегія

це довгострокова модель розвитку організації, прийнята для досягнення організацією стратегічних цілей і враховує обмеження внутрішнього і зовнішнього середовища.


Суб’єкти управління інноваціями

фізичні та юридичні особи, які провадять інноваційну діяльність і (або) залучають майнові та інтелектуальні цінності, вкладають власні чи позичені кошти в реалізацію інноваційних проектів.


Т

Тактичні цілі

цілі, пов’язані з інтенсифікацією процесів розробки, впровадження та освоєння нововведень, з організацією та фінансуванням інвестицій на підприємстві, з навчанням, перекваліфікацією, стимулюванням та винагородженням персоналу.



Техніко-технологічний потенціал

є речовинною основою інноваційного потенціалу, визначає його техніко-технологічну базу, впливає на масштаби й темпи інноваційної діяльності.


Технологічний інкубатор

розробка нових або вдосконалення вже існуючих виробів і технологічних процесів, що мають потенційний попит на ринку.


Технологічний парк

науково-промисловий комплекс, що забезпечує виробниче освоєння інновацій, випуск інноваційної продукції та надає відповідний сервіс.


Технополіс

створення міста, або його частини, де зосереджені наукомісткий бізнес, освіта і наукові організації, де даються податкові пільги та інші преференції суб’єктам малого інноваційного підприємництва.


Товарний знак

позначення, за яким товари та послуги одного підприємства відрізняються від товарів та послуг іншого підприємства.



Традиційна стратегія

прагнення тільки до підвищення якості виготовлюваних виробів, що в довгостроковій перспективі є гарантією відставання підприємства спершу в технікотехнологічному, а потім і в економічному аспектах.


Трансфер технологій

передавання суб'єктам, які не є авторами технологічних новацій, права на їх використання через продаж ліцензій і надання інжинірингових послуг.


У

Управління інвестиціями

передбачає управління інвестиційною політикою підприємства (тобто дії, пов’язані з раціональним й ефективним розміщенням інвестиційних ресурсів); управління джерелами коштів (тобто звідки брати кошти і якою повинна бути оптимальна структура джерел фінансування) та управління дивідендною політикою (у яких обсягах та в якому вигляді виплачувати відсотки).



Управління інтелектуальною власністю

передбачає управління нематеріальними активами підприємства (цінності, що належать підприємству, у вигляді патентів, технологічних та технічних новітніх досягнень, інших об’єктів інтелектуальної власності: винаходи, корисні моделі, промислові зразки, раціоналізаторські пропозиції, товарні знаки тощо); оцінка вартості об’єктів інтелектуальної власності (нематеріальних активів), контролю за їх використанням і отриманням доходів, а також захисту прав інтелектуальної власності.



Управління інформацією

передбачає вибір каналів і стилю розповсюдження і отримання достовірної інформації щодо внутрішнього і зовнішнього середовища підприємства, а саме інноваційну активність конкурентів, постачальників, зацікавленість споживачів і персоналу підприємства в інноваціях.



Управління комплексом маркетингу

передбачає здійснення маркетинговим підрозділом підприємства таких функцій як: вивчення споживача та ринку збуту продукції, на основі отриманих даних, розробляти та реалізувати стратегії поведінки на ринку з метою досягнення цілей функціонування підприємства.


Управління креативним потенціалом

системний аналіз креативного потенціалу компанії, планування заходів щодо реалізації та розвитку цього потенціалу, відповідний контроль та оцінювання ефективності його використання


Управління майновими ресурсами

передбачає ефективне використання існуючих на підприємстві виробничих потужностей, ефективне використання сировини, матеріалів, палива і інших видів майнових ресурсів, серед яких особливу увагу треба приділити нематеріальним ресурсам.



Управління освоєнням інновацій

відбір інновацій, технічне і економічне обґрунтування інновацій, розробка завдань і цілей підрозділів і окремих працівників, організація ресурсного забезпечення, перепідготовка, навчання працівників, організація нових робочих місць, організаційна підготовка виробництва, оцінка ефективності інновацій.



Управління персоналом

повинно бути орієнтованим на формування висококваліфікованого кадрового потенціалу, представники якого позитивно відносяться до впровадження інновацій.


Управління процесом створення інновацій

формування колективів для розробки визначених тем, менеджмент персоналу в науковій сфері, створення необхідної бази науково-дослідної роботи.



Управління ризиками

управлінська діяльність, спрямована на класифікацію ризиків, ідентифікацію, їх аналіз та оцінку з метою розробки шляхів захисту від ризиків.



Управління ризиком

сукупність методів, прийомів і заходів, що дозволяють певною мірою прогнозувати настання ризикованих подій та вживати заходів щодо виключення або зниження негативних наслідків їх настання.



Управління ризиком в інноваційній діяльності

сукупність практичних заходів, що дозволяють знизити невизначеність результатів інновації, підвищити корисність реалізації нововведення, знизити ціну досягнення інноваційної мети.


Управління системою задоволення потреб споживача

розробка маркетингових программ інновації; формування портфелю інновацій підприємств повинно відбуватися з урахування вимог ринку, а не з можливостей підприємств; постійне вивчення ринку: смаків і потреб потенційних споживачів інновації, враховуючи демографічні, соціальні, економічні та екологічні чинники.



Управління соціальними і психологічними аспектами інновацій

соціально-економічне обґрунтування новинок, узгодження соціальних очікувань від нововведень, лідерство і авторитет ініціаторів нововведень, психологічна підготовка працівника моральне стимулювання і створення позитивного іміджу інноваторів, адаптація нововведень до соціальнопсихологічних традицій колективу.



Управління творчим потенціалом колективу

- формування системи пошуку, відбору, обробки і розповсюдження інформації нових знань, маркетингові методи дослідження ринку, методи стимулювання творчої ініціативи, співпраці працівників, система прямих і зворотних комунікацій, організація праці і координація дій новаторів.


Управління фінансовими ресурсами

передбачає раціональне використання обігових коштів підприємства, а саме ефективне управління дебіторською заборгованістю та розмірами виробничих запасів, а також ефективне використання власних і залучених грошових коштів підприємства.



Управління якістю

передбачає орієнтацію всіх підрозділів підприємства на якісне виконання покладених на них функціональних обов’язків з метою задоволення всіх можливих сподівань споживачів та, як наслідок, отримання максимально можливого прибутку.


Ф

Фінансове забезпечення інноваційної діяльності підприємств

це сукупність економічних відносин, що виникають між суб’єктами інноваційної діяльності з приводу пошуку, залучення і ефективного використання фінансових ресурсів з метою отримання економічного ефекту із використанням організаційно-управлінських принципів, методів і форм впливу цих ресурсів на інноваційну діяльність.



Фінансовий ефект

відбиває фінансові результати від реалізації інновацій в якості продукту або послуги на ринку інноваційної продукції.


Фінансовий механізм

це сукупність певних методів і важелів фінансового впливу на науково-технічну й інноваційну сфери діяльності та відповідної системи індикаторів і інструментів.



Фінансовий потенціал

входить до складу ресурсного потенціалу як органічна єдність наявних ресурсів і невикористаних можливостей їх альтернативних вкладень. Тобто цей потенціал виконує забезпечувальну функцію і характеризує наявність тих коштів, які можуть бути використані на реалізацію інноваційного проекту.


Фінансові ресурси

є важливою складовою інноваційного потенціалу, адже здійснення інноваційної діяльності неможливе без надходження необхідних грошових потоків на кожному з етапів інноваційного процесу. До складу фінансових ресурсів відносять: власні кошти підприємств, кредити банків, кошти замовників, вітчизняні та закордонні інвестиції, кошти з державного та місцевого бюджетів.


Формалізовані універсально-принципові (ФУП) методи

засновані на застосуванні узагальнень з успішного досвіду та формалізованих принципів для побудови ефективних бізнес-процесів.


Х

Хеджування

валютна угода, що укладається під час страхування від можливого падіння цін за здійснення довгострокових угод.


Холістичний маркетинг

не обмежує зміст комунікацій ні окремими деталями й характеристиками товару або послуги, ні навіть комплексами ідей. Змістом комунікацій стає весь світ, в якому живе бізнес, включаючи особистості керівників і співробітників. З іншого боку, в холістичному маркетингу підприємства спрямовують свої комунікації не до окремих людських потреб і навіть не до узагальнених цінностей, а до єдиної особистості клієнта.



Ц

Центр трансферу технологій

просування розробок і високотехнологічної інноваційної продукції шляхом трансферу знань від наукових організацій та університетів до промислових компаній.


Ч

Частка прибутку від інноваційної діяльності

показує, яку частину від чистого прибутку підприємства становить прибуток отриманий від реалізації інноваційної продукції, процесів, послуг.




Сторінка:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ...  16  (Далі)
  Все